Somerset Dam - Reisverslag uit Somerset, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Somerset Dam - Reisverslag uit Somerset, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Somerset Dam

Door: gerardhenny

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

09 November 2010 | Australië, Somerset

7 nov. Van Warwick naar Somerset Dam

Vanmorgen met een mooie blauwe lucht met wat witte wolkjes opgestaan. Het is zondag en oma’s verjaardag!! Lekker ontbeten met een zacht gekookt eitje en daarna op pad. We duiken de New England HWY af en gaan richting een NP, The Glen Rock Reserve. En komen uiteindelijk op een dirt road uit. Zo heten de niet verharde wegen en daar mogen we met onze camper slechts 500 m op rijden(doen we ook, ahum…..). We zoeken een mooi rustig plekje op en als we eenmaal staan en de motor uit is…….wauw, wat een rust en wat veel verschillende vogelgeluiden. Via Toowoomba vervolgen we onze weg, die afwijkt van wat we hadden bedacht, vanwege het slechte weer langs de kust laten we Brisbane en de Gold Coast rechts liggen. We eindigen op een camping aan Lake Somerset , waar maar een paar gasten staan. Als het donker wordt steekt iedereen het vuur aan en wi j doen vrolijk mee, altijd goed tegen de muggen. Dat is trouwens wel een opmerkelijk verschil, tussen Queensland en New South Wales; In NSW staan ook overal BBQ’s maar op gas (ook in de NP, in the middle off nowhere) en hier ligt het hout naast de BBQ! Het is op deze camping verder stikdonker, alleen een simpel sanitair gebouw, wat nog wel verlicht is gelukkig!.Maar dikke torren en gekko’s op de muren…….
Oooh ja, oma we hebben helaas voor de zoveelste keer geen bereik, ook niet als we een heel stuk lopen en beide telefoons van het vele proberen prompt de accu leeg hebben. Ik heb geen bereik en Gerard met z’n Australische simkaart ook niet.
Lake Somerset is net als het ernaast gelegen Lake Wivenhoe een giga stuwmeer; er ligt ook ergens een dorpje op de bodem…… De Jaccaranda bomen staan hier schitterend in bloei met hun paarse bloesem. We zien ook de meest bizarre brievenbussen; van afgedankte magnetrons tot de meest mooi gemaakte magere Hein(skelet).

• 09 November 2010 - 06:23

Yvon:

Wat een mooie paarse boom zeg.