Laatste dag in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Laatste dag in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Australie

Door: gerardhenny

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

05 December 2010 | Australië, Sydney

1-12 Perth

Vandaag gaan we met Eric & Elian mee naar Perth. Eerst moet Eric, die enige tijd geleden een nieuwe heup heeft gekregen, voor controle naar de arts in Perth. De arts is helemaal tevreden en wil Eric voorlopig niet meer terugzien!
Daarna gaan we inchecken in hotel/motel City Waters en lopen we naar Kings Park, met Botanic Garden(!) en mooie vergezichten over the Swan River op Perth. We lopen door het centrum van de stad en gaan een T-bone steak eten met een grote pot bier erbij bij Durty Nelly, een gezellige Ierse pub!
0845 3013 3029 3059 3076
2-12 Rottnest Island
We moeten op tijd in Fremantle zijn om de ferrie naar Rottnest Island te nemen. We kunnen daar nog net wat eten en koffie op de kade kopen en meenemen en gaan dan de ruwe zee op naar het 26 km verder gelegen eiland. Gelukkig heeft Gerard met deze betrekkelijk korte oversteek geen problemen, andere mensen wel! Op Rottnest Island aangekomen huren we een fiets; hier rijden geen auto’s, behalve wat touringcars en een politieauto. Het weer is heerlijk, lekker zonnetje en een verfrissende wind, erg verraderlijk dus! Mooi van turkoois naar blauwe zeewater, witte stranden en duinen. Lijkt een beetje een Waddeneiland, maar wel iets meer heuvels!!!! En de Quokka, door de Nederlander Willem de Vlamingh in 1696 voor rat aangezien, vandaar de naam van het eiland rat’s nest, maar in werkelijkheid lieve op kleine kangaroe’s lijkende beestjes, die uit je hand eten! Het is een mooi eiland, wat we bijna helemaal rondfietsen (het is slechts 11 km lang en 5 km breed)maar voor de niet in Holland wonenden onder ons 4en, is het zadel erg hard van de gehuurde fietsen en de inwendige mens wil ook wat dus doen we ons te goed aan een lekkere lunch bij Dome in Thompson Bay (is ook tevens de enige plaats waar je wat kunt eten). Daarna rusten we uit op een wit strand en gaan we met de ferrie van 4 uur, na het eten van een ijsje, weer terug! Een heerlijke, gezellige dag!
0847 0874 0877 3087 3099 3117
3-12 Bunbury
Vandaag willen Gerard en Eric eerst wat klussen aan de TV antenne. Eric heeft nog wel last van zijn spieren en voor hem is het makkelijker als Gerard het dak op gaat. Het duurt wat langer dan gepland, maar uiteindelijk doen alle TV’s het weer!
Daarna gaan we wat toeren in de omgeving, o.a. naar de Wellington dam in het John Forrest NP. Deze dam wordt aan gepast aan de hedendaagse normen. We komen ook langs vele kabouter families!
3125 3132 3135 3142

4-12 Southwest W(estern) A(ustralia)
Met z’n 4en vertrekken we met de auto naar het zuidwesten. Via Margaret River en de karri- forests (karri trees zijn bomen met lichte bast en behoren tot ’s werelds hoogste bomen; ze kunnen wel 91 m worden) en Augusta komen we uiteindelijk in Cape Leeuwin (net nederlands, ja, maar toch net ff anders!!!!). Hier beklimmen we de vuurtoren, waarop we een nederlands plakkaat vinden. Deze vuurtoren is de hoogste van het vasteland van Australie en er leeft een ghost!!!!! Bij Cape Leeuwin ontmoeten de Stille Oceaan en Indian Ocean elkaar. Van de Stille Oceaan komen de golven van links, van de Indische Oceaan van rechts! Op de terugweg gaan we bij een van de wineries van Margaret River langs, de Watershed. We proeven hier wat witte en rode wijnen. Mmmm….helaas kunnen we niks meenemen in het vliegtuig! Is maar goed ook! ’s Avonds gaan we met z’n 7enen uit eten in Bunbury, bij Nicholas. Het is onze laatste avond in Australië. We hebben ingecheckt voor onze terugvluchten voor de volgende 2 dagen. Het thuisfront nog even gebeld en het is koud in Nederland. Het sneeuwt en vriest en misschien gaat Schiphol dicht???
3171 3172 3181 3151 3147
5-12 Vertrek
We vertrekken op tijd naar Kuala Lumpur.
Australie is een prachtige ervaring; we hebben vele mooie herinneringen.