Ellis Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Ellis Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Ellis Beach

Door: gerardhenny

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

22 November 2010 | Australië, Cairns

19 november van Lake Eacham naar Ellis Beach, 20 november Cape Tribulation en 21 nov Ellis Beach; 22 nov Cairns
We waren om 7 uur wakker en als eerste heb ik Henny gefeliciteerd met haar verjaardag. Na het ontbijt met een zacht gekookt eitje zijn we naar het meer gegaan en hebben daar gewandeld in het regenwoud. Eerst had Henny een bloedzuigertje en daarna ik ook een. Beide aan de voeten. Dat krijg je als je op sandalen, zonder sokken natuurlijk (wie doet ie nu in sandalen aan?), gaat wandelen. Ze zitten best goed vast en als ze eruit zijn dan bloed het nog even door. Verder geen probleem. Na het wandelen gaan we richting Marbeera want we willen uiteindelijk naar een camping in Ellis Beach maar dan niet via de kortste weg. (we hebben nu al ca 4500 km gereden en dat is veel meer dan we vooraf hadden gedacht (3000km) We komen langs Atherton en daar eten we, omdat Henny jarig is en dat heel graag wil; fish and chips. Dat doen we in een bar waar je kunt gokken op paarden- en hondenraces. Daar wordt door veel mensen op ingezet. Het is een hele lunch dus vanavond hebben we niet veel nodig. Onderweg naar Marbeera komen we langs een enorme Fig Tree. Dit is een parasiet die op een boom groeit, luchtwortels maakt en daarmee de gastboom omstrengeld waarna deze bezwijkt en de Fig Tree overblijft. Het resultaat is een gordijn van wortels. In Marbeera komen we langs een koffie en chocoladefabriek (Coffee World). We hebben wel zin in een bakje en gaan daar naar toe. We worden verrast door een hele leuke entourage. Er is een winkel waar van alles te koop is. Koffie en chocolade uiteraard maar ook bijzondere kleding en allerlei zaken die met koffie te maken hebben. Heerlijke cappuccino en gebak!! Eigenlijk wilden we vandaag naar Kuranda; daar is een Scenic Railway, Skyrail enz., kortom een toeristisch gebeuren in en om het wet rainforest. Tropen…….een apart klimaat. Vanmorgen ook met het rondje Lake Eacham; je gaat met zon op pad en we zitten nog niet weer in de camper……….jawel, een tropische bui. En die hebben we bij Kuranda weer. Nou maar ff geen wet rainforest meer, we rijden gewoon door naar de kust, naar Ellis Beach en staan daar op de camping. We hadden van een ander stel en 2 backpackers gehoord, dat het hier leuk staan was. Dat is wel bijzonder, elke dag spreek je wel Nederlanders hier, die ook aan het rondtrekken zijn. Ieder doet het op zijn eigen manier maar iedereen staat open voor verhalen en tips! Die 2 backpackers waren jongens uit Twente, Markelo; Dika en Bill’s Bar kennen ze ook. Daar vlieg je nou 24 uur voor over de wereld! Maar goed we staan dus in Ellis Beach met Ocean view! Het eind van onze trektocht van Sydney naar Cairns zit er bijna op. We zitten al ten noorden van Cairns. En we hebben al zoveel gezien dat we de dingen wat door elkaar gaan halen! Maar er is hier ook nog zoveel wat we niet gezien hebben………een mens moet keuzes maken en in 3 weken kun je geen heel land leren kennen. We hebben er hier en daar wat van geproefd! En……..het smaakte prima, eigenlijk naar nog meer!
Vandaag zaterdag 20 november nemen we na het opstaan als eerste een duik in het water van de Stille Oceaan. Je mag niet overal zwemmen daarom lopen we naar een stuk water dat met een net is afgezet. En wie komen we daar tegen: Kurt die we ook in Undara hebben ontmoet. Zijn vrouw was aan het zwemmen en hij stond foto’s van haar te maken. We begroetten elkaar hartelijk. Zij gaan vandaag naar een krokodillenfarm. Wij gaan naar Cape Tribulation. Al eerder hebben we van verscheidene mensen gehoord dat het daar heel mooi is. Op de weg ernaar toe komen we meerdere outlook punten tegen die inderdaad een schitterend uitzicht bieden. Volgens de boeken is het de natste plek op aarde. Dat klopt het regent er regelmatig maar het is niet koud. De temperatuur ligt rond de dertig graden. Om bij de Cape te komen moet je als je geen 4WD hebt met de ferry de rivier Daintree over. Bij het oprijden van de ferry staan borden die waarschuwen voor krokodillen. Geadviseerd wordt om niet te dicht bij de rand van de rivier te komen. Eenmaal bij de Cape is het fantastisch. Het regenwoud is schitterend, een overdaad aan planten en bomen. We zien vaak borden waarop staat dat de Casuaris hier de weg oversteekt. Helaas zien we er geen één. Je zou het niet verwachten maar midden in het regenbos komen we een bordje tegen waarop staat Ice Cream Factory. We gaan er heen, het is er druk en ze hebben heerlijk ijs. De vruchten waar het ijs van wordt gemaakt kweken ze zelf. Eén ervan is een heel bijzondere, Jackfruit. Het is een gele vrucht met een ruwe schil zo groot als een rugbybal.
2476 EB 0415 0444 0437 2481 2484 2492 2495 2499 0452

21 nov. 10
Een relax dag in Ellis Beach!!

22 nov. 10
Vandaag drop off van de camper in Cairns. We staan op tijd op, ruimen de camper op en pakken onze tassen in. Via de Crystal Cascades rijden we naar Cairns, eerst naar ons hotel. Daar laten we onze bagage achter. Dan rijden we naar de pier om een tour voor morgen te boeken. We willen nog een keer snorkelen en het Great Barrier Reef zien! We eten wat en brengen dan “onze” camper terug naar Apollo. Great, fine en yeaah’s zijn niet van de lucht. Het is net of iedereen hier loopt te overdrijven, maar zo praten ze hier gewoon. Van Apollo (dag campertje, is toch ruim 3 weken(lijken er veel meer!) ons huis geweest!) lopen we naar ons hotel, The Bay Village. Lekkere koele kamer, echt bed! En eigen badkamer (hadden we onderweg ook een keer op een camping), maar gelukkig kunnen we ook lekker buiten in de tuin zitten.
2516 2525 0460 2542 2551

Voor alle mensen die mij via sms of email gefeliciteerd hebben, dank! Het is hier Down Under prima jarig zijn!!

• 22 November 2010 - 13:42

Elian En Eric:

Op naar Uluru (Ayers Rock) waar het veel minder regent en iets heter zal zijn. Wat mij is bij gebleven van Uluru is, hoe de aboriginals kunnen overleven in een woestijn. Daar is veel kennis voor nodig die in verhalen and afbeeldingen wordt overgebracht van ouderen naar de jongeren.

Groeten Elian en Eric