Dorrigo - Reisverslag uit Dorrigo, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Dorrigo - Reisverslag uit Dorrigo, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Dorrigo

Door: gerardhenny

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

06 November 2010 | Australië, Dorrigo

5 november 2010
Vanmorgen al vroeg wakker (8 uur). Na het wassen, aankleden en ontbijten gaan we om half tien richting een oude goudmijn waar je koffie kunt drinken.. Daar aangekomen blijkt dat deze pas om 10 uur opengaat daarom gaan we eerst naar Hanging Rock. Dit is een hoog punt van waar je een mooi uitzicht hebt op de omgeving. Als we boven aankomen regent het een beetje. We besluiten toch lopend naar het hoogste punt toe te gaan. Op de weg naar boven stromen de smsjes binnen op de telefoon van Henny. Tot nu toe was er geen telefonisch en/of email contact mogelijk. Eenmaal boven is er een prachtig uitzicht.
Het is inmiddels half elf en we gaan koffie drinken bij de goudmijn. De zaak wordt gerund door twee uiterst vriendelijke oudere dames. Maar eigenlijk zijn alle Australiërs heel vriendelijke mensen. Als je ze tegenkomt zeggen ze allemaal “howdy how are you going?”. Na de koffie en het gebak (carrot cake en rasp Berry cake) gaan we via de New England Hwy op weg naar Armidale. Onderweg stoppen we bij de Wollommombi Falls. Dit blijken een van de hoogste watervallen van Australië te zijn en zijn fantastisch mooi. Daarna gaan we via de WaterFall Way richting de kust. Tot nu toe is het redelijk droog weer geweest, behalve die ene middag in Sydney, maar vanaf nu regent het bijna onophoudelijk en met heel harde wind. Hoe dichter we bij de kust komen hoe harder het gaat. Normaal is het in deze tijd van het jaar al warm hier, maar nu is het veel warmer aan de oostkust in Perth, waar Erik en Elian wonen; daar is het tegen de 35 graden (zitten we ook niet op te wachten, maar dit lijkt wel erg op nederlands weer )!! In Willow Tree spraken we iemand van het VVV aldaar en zij zei dat het in geen 10 jaar zoveel geregend had!! We overnachten op een camping in Dorrigo.

• 06 November 2010 - 02:02

Eliane:

Lieve schatten, wij zitten aan de west kust. Grappig, doet me denken aan toen wij net kwamen. Mijn richting gevoel was absoluut in de war (voorheen ook niet al te best,ja ja) voor enige maanden. Misschien te maken met de zon die anders staat?

• 06 November 2010 - 22:10

Yvon:

Hoi,

Wat mooi allemaal. Gerard nog van Harte. Op de dag zelf heb ik wel aan je gedacht, maar was vergeten om je te feliciteren. Jullie genieten volgens mij volop. leuk! Jammer van het weer. Inderdaad Nederlands, want hier regent en waait (nog net geen storm) het behoorlijk. Nou kijk uit naar jullie vervolgverhaal.
    Groet Henk en Yvon

• 07 November 2010 - 18:50

Coby:

alles gezien en dat ziet er goed uit!