Singleton - Reisverslag uit Singleton, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Singleton - Reisverslag uit Singleton, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Singleton

Door: gerardhenny

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

06 November 2010 | Australië, Singleton

3 nov. Katoomba – Singleton

Gezellige camping was het, vooral het sanitair gebouw met country en western muziek!
Naar Scenic World in Katoomba gegaan. Een toeristisch gebeuren, waar we met een oude mijnwerkerstrein een helling van 52 graden afgingen, beneden in het regenwoud een boardwalk gelopen hebben en met de kabelbaan weer naar boven. Daar nog eens met de sky wayl langs een andere mooie waterval, die van Katoomba en langs de Three Sisters. Genoeg Blue Mountains en we zijn op pad gegaan met onze camper. Die nog zowat nieuw is, slechts 13000 km op de teller, en veel van het inventaris zit nog nieuw in de verpakking (wij zijn dus niet de enigen die van take away food en gemak houden!!). Voor onze begrippen is hij ook behoorlijk luxe met TV, airco, magnetron, wc en douche, koelkast, waterkoker en toaster. Normaal camperen we veel minder luxe. Onderweg willen we wat gebruiken bij het Halfway Roadhouse, is half afgebrand; ook de benzinepompen! Maar goed we hebben van alles bij ons dus gaan we thee zetten. “Hey there, how are you?” De baas, Dave, komt ff kijken wie daar is. “Whe’re you from?”is standaard de volgende vraag en als we vertellen dat we from holland zijn verschijnt er een big smile (hij mist 1 tand). He has connections with holland, heeft een vriendin from Rotndem gehad. Prompt mogen we ook als we willen op zijn terrein overnachten ; was niet de bedoeling, maar wel vriendelijk en dat zijn veel mensen hier, in Sydney ook wel, maar hier toch veel meer. Er stopt ook nog een truck bij het Roadhouse en de chauffeur, Peter, komt op zijn blote voeten achter zin stuur vandaan, in z’n korte broek en een soort reflecterend T-shirt, wat alle chauffeurs hier dragen. Maar goor dat die man eruit ziet!!!! Na het afscheid heb ik m’n hnden ontsmet met een dettol doekje…..Wel een gezellige prater, rijdt al 43 jaar this road up and down, maar is ook al op Bali,in Maleisie , Italie(Rome is prachtig), Zwitserland, Engeland en Amerika geweest. Maar dat Australies is best lastig te volgen; ze knauwen wat af.
Uiteindelijk staan we nu op een camping bij Singleton, die eigenlijk vol staat met mijnwerkers. Weinig toeristen dus hier! Aangezien er geen plek meer is, staan we ergens langs de kant van het pad, vlak bij de camping keuken die we bijna geheel tot onze beschikking hebben. Geen stroom nodig dus! Wat ze hier op tot nu toe elke camping hebben zijn waslijnen of grote droogmolens voor ieders gebruik. Erg handig, behalve als iemand ze kapot rijdt, zoals wij op deze camping!

1939

• 06 November 2010 - 01:54

Eliane:

Ha, eindelijk wat Australische ervaringen.
    Ja en je ontkomt niet aan de vraag, waar je vandaan komt met je Nederlands accent. Ongelooflijk hoeveel Nederlanders hier al zijn neergestreken en alle aussies weten wel iemand van Nederlandse oorspong.
    Hoe vinden jullie dat nou mensen die de hele dag op blote voeten rond lopen? Niet alleen in de zomer, maar ook in de winter. Die voeten zien er soms niet uit, iets waar wij niet aan kunnen wennen.

Leuk om jullie zo te volgen.

Groetjes,
    Eliane