Blue Mountains Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Blue Mountains Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Blue Mountains Katoomba

Door: gerardhenny

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

06 November 2010 | Australië, Katoomba

2 nov.
Sydney – Katoomba Fall Caravan Park
Vanmorgen het Vulcan Hotel uitgecheckt. Het hotel is absoluut een aanrader; een oud gebouw maar mooi opgeknapt en gemoderniseerd; prima bed, fijne douche, airco op de kamer, internet (wel betalen) en je kunt er lekker ontbijten.
Daarna met de taxi naar Apollo, waar we de camper hebben opgehaald. Alles ingeladen en bekeken en toen op pad. Dat was wel ff wennen (Gerard achter het stuur wennen en ik had moeite met de bewegwijzering!!),maar uiteindelijk hadden we Sydney achter ons gelaten en zijn we richting de Blue Mountains gereden. Dat is landinwaarts. Een schitterend gebied, mooi groen en heerlijk om te wandelen. Ze worden de Blue Mountains genoemd, doordat er altijd een blauwe waas over de bossen en bergen hangt, die wordt veroorzaakt door eucalyptus olie druppels in de atmosfeer en het ruikt er ook echt naar eucalyptus! Alleen al hier kun je wel 3 weken vakantie houden! We zijn er bij de Wentworth Falls geweest, waar het water als een gordijn naar beneden valt en ergens tussen de groene bomen verdwijnt. De Blue Mountains route gevolgd en bij de Three Sisters gelopen; 3 rotsformaties die door erosie los zijn gekomen van elkaar en waar de Aboriginals hun eigen story van hebben gemaakt ( die uiteraard met liefde te maken heeft!). Ondertussen ergens boodschappen gehaald, maar toen we door Katoomba liepen en weer zo’n Aziatische take away tegenkwamen (eten kan je hier werkelijk op elke straat hoek en het lijkt goedkoper dan boodschappen doen), hebben we toch maar weer wat meegenomen. Het Katoomba Fall Caravan Park opgezocht, lekker gegeten en daar staan we dan!