Sydney dag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Sydney dag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Sydney dag 2

Door: gerardhenny

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

01 November 2010 | Australië, Sydney

Vervolg dag 1 Sydney
Ik ben duidelijk nog niet gewend aan het maken van een weblog, want ik klik op bewaren om het nog aan Gerard te laten lezen en…….pats! uw reisverhaal is geplaatst!

Oke, dat was niet de bedoeling, maar ja….. Sydney….we zijn er nu dus echt! Zo af en toe voelt het nog heel onwerkelijk, maar het is echt echt!! Het centrum van de stad doet erg Amerikaans aan, vind ik; hele oude panden met er strak tegenaan een hoge glazen toren, veel 1-richtings wegen met meerdere rijstroken, zo af en toe schrijven ze op de weg naar welke kant de overstekende voetganger moet kijken (heel handig, want ik vergeet nog wel eens dat ze hier links rijden!!), veel verkeerslichten en heel veel bussen. Het duurt even voor we doorhebben hoe die bussen werken en welke we moeten hebben, maar dan gaat het ook gesmeerd. Het gezicht van Sydney, the Opera house, tja……ik vind het mooier van ver dan van dichtbij!! Vooral ’s avonds in de ondergaande zon, die rozige gloed, net schelpen; maar van dichtbij blijkt het helemaal betegeld!! Wat een monniken werk! Ze hebben er niet voor niets zowat 20 jaar over gedaan om het af te krijgen. Het imponeert van dichtbij wel door zijn afmeting! Tjonge wat hoog, met een lange brede trap er naar toe, maar die wordt alleen door de toeristen gebruikt, de bezoekers van het theater komen in het gebouw omhoog vanuit de onderliggende parkeergarage. De Harbour Bridge is wel wat ik ervan verwacht: een grote hoge stoere brug, waarop we zo af en toe minuscule mensjes omhoog zien lopen! Wij dus niet! We lopen veel en gaan zo af en toe zitten om alles op ons in te laten werken. Gerard belt op zo’n moment zijn broer, Eric op, om te zeggen dat we nu op hetzelfde continent rondlopen als waar zij zijn en ook dat is bijzonder ook al zijn we nog ver van hun verwijderd.
1 november 2010, Sydney dag 2
Vannacht niet goed geslapen. Veel wakker geweest, misschien wel last van het tijdsverschil. In de ochtend toch weer in slaap gevallen. Hierdoor missen we het ontbijt (dit kan tot 10 uur). Uiteindelijk staan we om half elf op. We wilden gaan fietsen maar daar voor moesten we om half elf ergens in het centrum van Sydney zijn. Dat halen we dus ook niet meer. Het weer ziet er ook een stuk minder mooi uit dan gisteren. We besluiten om ipv te gaan fietsen met de ferry naar Watson’s Bay te gaan en gaan met de bus op weg naar Circular Quay vanwaar de boot vertrekt. Als ontbijt nemen we onderweg een heerlijke cappuccino met een stuk bananen brood. Aangekomen in Watson’s Bay begint het te regenen. Gelukkig heeft Henny twee regencape’s bij zich. Helaas hebben we die hard nodig. Ondanks het minder mooie weer kunnen we toch een prachtige wandeling maken langs de hoge kliffen aan de Grote Oceaan. Om vier uur gaan we met de bus terug naar Sydney. Het regent nu flink hard. We duiken een cafeetje in voor een welverdiende kop warme koffie. Hierna verder met de bus naar het hotel. Onderweg stappen we uit voor een eenvoudige maar lekkere maaltijd in een Asian Cuisine restaurant/snackbar. Dat is heel wat anders dan de dinercruise van gisteravond maar wel leuk.

• 01 November 2010 - 13:05

Elian En Eric:

Oppassen dat ik geen schrijffouten maak.
    Jullie zijn nu een stuk dichterbij, maar toch nog 4000km verwijderd. Je zult merken dta Australie niet op Nederland lijkt, en dat kan aantrekkelijk zijn. Kom gauw naar het Westen waar de zon heerlijk schijnt.

• 01 November 2010 - 18:04

Henk En Yvon:

Avontuurlijk en mooie foto.
    Tjee nog 4000KM eer je bij je familie bent. Dat is nogal wat. We weten zo in ieder geval waar jullie uithangen en wat jullie doen. Veel plezier maar weer en tot de volgende keer. Groet van de hardwerkende lui in een fris Nederland!!!

• 01 November 2010 - 23:29

Merijn En Stephan:

Het was leuk om jullie hier in Sydney te ontmoeten!

Blij dat de sticky date je goedkeurig kan wegdragen... ;-) Hadden we wel door...

Goede reis vandaag, naar de Blue Mountains en dan door naar Cairns. We hopen dat dit jullie laatste stortbui was en dat de zon zich verder van haar beste kant laat zien.

Heel veel goeds!! We lezen met plezier jullie reisverslagen!

• 05 November 2010 - 18:13

Youri:

Hooi!

klinkt erg goed allemaal!
    hier regent het ook dus maak je niet druk..
    heb trouwens net tentame gehad en meerkeuze deel kon ik direct nakijken(dacht dat ik dat deel juist super slecht had) en had daar een 7 voor, dus biedt een hoop perspectief! nu afwachten wat ik voor de openvragen had..

veel plezier nog daar!!