San Carlos de Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu San Carlos de Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

San Carlos de Bariloche

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

30 Oktober 2012 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Met de bus van Pucon in Chili naar Argentinie, San Carlos de Bariloche.
In Chili viel op dat je kunt kiezen uit El Sur, El Norte en wat plaatsen in de buurt.......verder weinig keus, Chili is lang en zeer smal.
Nu gaan we naar het oosten bij Paso Hua-Hum de grens over van Chili naar Argentinie ( jazeker 2x stempelen, allemaal bus uit, weer in, ff rijden en weer allemaal eruit, stempelen en weer instappen, effiscentie is ver te zoeken). Het lijkt op de kaart niet ver, maar lang niet alles in geasfalteerd.........dan duurt 115km erg lang.......maar we komen in San Martin de los Andes, hebben een half uur om over te stappen en gaan weer verder.
Bij het vertrek uit Pucon hadden we de buskaartjes opgehaald bij een of andere miep die ons ook had uitgelegd waar we op moesten stappen......verkeerd dus, 5 min. voor vertrek bus komt er een man op ons af, wat onze bestemming is, begint in rap spaans uit te leggen wat er fout is, snappen we de helft niet van, pakt onze koffers op en stopt ze in zijn auto, wij mee....en zet ons op de juiste plek neer! Tot dan toe was er altijd 1 busterminal per plaats, in Pucon lijkt iedere maatschappij zijn eigen opstapplaats te hebben en dat is erg verwarrend, maar het is weer goed gekomen.
Van San Martin de los Andes gaan we naar Villa La Angostura, het is echt een prachtig meren gebied waar we doorheen rijden, blauwe wateren, met veel hoge bergen er omheen, echt schitterend. Ook dit stuk weg is niet helemaal geasfalteerd en dat maakt het des te mooier, maar snel gaat het niet. Na 20 min. wachten gaan we verder naar Bariloche, aan het Lago Nahuel Huapi. Ons hotelkamer heeft zicht op dit meer, schitterend!
Bariloche is vooral een modain skioord, een stad waar heel veeeel chocolade winkels zijn.....met heerlijke chocola te koop....mmmmmmm, boomschors zo groot als een sigaar....heerlijk, maar de verkoopsters lijken erg op zwitserse meisjes met dirndirls, je hebt er hotels met namen als Tirol, Edelweiss enz.........beetje vreemd......
Vanuit hier vertrekken we per vliegtuig verder naar het zuiden, dat is te voelen aan de temperatuur, maar de lucht blijft prachtig blauw!
We zitten al in Patagonie en in het vliegtuig zien we vooral de vele besneeuwde toppen en de azuurblauwe meren......plaatjes!
We vliegen naar El Calafate waar we onze huurauto ophalen.