Pucon, Chili - Reisverslag uit Pucón, Chili van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Pucon, Chili - Reisverslag uit Pucón, Chili van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Pucon, Chili

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

28 Oktober 2012 | Chili, Pucón

12 uur per bus van Santiago naar Pucon....het is ff een zit, maar je ziet wel wat van het land. Tot aan Los Angeles blijft het tamelijk bebouwd langs de weg, daarna wordt het groener en heuvelachtiger. Links van ons de Andes, met altijd besneeuwde toppen, rechts een lager gebergte. Onderweg stappen op allerlei plaatsen langs de kant van de weg verschillende mensen in en uit, werklui met snoerenhaspel, opa en oma, die onderweg al tig keer gebeld zijn door de kleinkinderen...., handelaren met tassen vol kleine gitaartjes.......
Wij met nog een paar blijven de hele weg zitten en s avonds tegen 8 uur zijn we in Pucon, nemen een taxi naar ons hotel en daar komen we er achter dat al Gerards papiergeld uit zijn portefeuille is gehaald en later blijkt zijn telefoon ook weg..........shit!
Nog bedankt dief dat je wel de portefeuille met pasjes terug hebt gestopt.....scheelt ons een hoop sores.......maar balen is het wel. s Avonds nog naar de carabinieros en in mijn beste spaans met handen en voeten een declaration de robo laten opstellen, waar we de volgende dag een kopie van krijgen. Voor de verzekering.....?
Het geld is vervangbaar maar de telefoon staat zoveel info op, van onze reis, whats appen met de kids en vooral fotoos die we niet meer kunnen vervangen.....das echt shit!
Gerard is blij dat we de volgende dag Chili verlaten en alle chileentjes zijn ineens verdacht.........zo werkt dat......

Pucon is een gezellig plaatsje aan een groot meer, het Lago del Villarrica, vlakbij Argentinie. Mooie, besneeuwde bergen er omheen, papegaaien en andere vreemdsoortige vogels die hier rond vliegen.
Hotel Malalhue ligt iets buiten het centrum, maar is een prima plek om te verblijven, gezellig en s avonds als de kachel aan gaat wel erg warm. Overdag is het hier zo`n 18 graden in de zon en uit de wind, echt voorjaar, maar ^s avonds koelt het lekker af.
Het is nu zondag ochtend, we hebben net het ontbijt op en om 12 uur vertrekken we per bus naar Argentinie, Bariloche, aan een ander groot meer in het 7 meren gebied.
We zullen goed op onzelf en onze spullen letten.......
Waar de diefstal precies is gebeurd zullen we nooit weten, we denken dat de metro het meest voor de hand ligt. Het was er zo druk dat ik op een gegeven moment dacht, dit hadden we beter niet kunnen doen, maar niet ivm diefstal maar gewoon te lastig met de roltas en duwende mensen.....
Shit happens all over the world, even in Chili!

• 28 Oktober 2012 - 14:48

Youri Boom:

Ja balen van die telefoon en geld!
    De fotos die jullie via whatsapp hebben verstuurd zijn er nog wel.. een paar dus!

• 28 Oktober 2012 - 17:28

Paulien:

Ja zeker klote!

Maar goed, er zijn ergere dingen...
    Geniet nu maar gewoon en pas goed op!