Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

14 November 2012 | Argentinië, Buenos Aires

De 4de hoofdstad, die we op dit continent aandoen en een moderne, grote stad! We komen aan het begin van de avond aan en de chauffeur begint gelijk een heel verhaal in het spaans tegen ons te houden, waarin het woord manifestation of zoiets voorkomt.......? Dat valt echt op op dit continent, taxi chauffeurs die engels spreken zijn echt een uitzondering! Goed het laatste stuk van onze tocht gaan we te voet, want het blijkt dat de straat, waar het hotel aan ligt, de Av. de Mayo, is afgesloten voor alle verkeer, omdat er een gay parade doorheen trekt! Een vrolijke boel, waarbij andere organisaties, zoals het dierenbevrijdingsfront, ook aanwezig zijn.Als we later over straat gaan op zoek naar een eetgelegenheid, zit de sfeer er goed in. De zondagochtend gaan we met de toeristenbus op pad om de stad te ontdekken. Dit is altijd een makkelijke manier, maar de organisatie laat hier wel te wensen over. We staan zeker drie kwartier te wachten, gemopper alom, terwijl bij het kopen van een kaartje werd gezegd dat de bus over 10 min. komt....maar wel waar dat we de hele stad doorgaan, een uitgebreide route, we stappen uit om te eten (´s middags en ´s avonds eten we hier warm) en een stuk te lopen en stappen daarna weer op de bus.Een mooie, moderne, schone stad. Ik zie Maxima hier zo winkelen. ´s Avonds gaan we naar cafe Tortoni, de plek om de tango te zien (Maxima heeft hier vast ook al eens zitten genieten! Hillary Clinton is er in ieder geval wel geweest). ´s Maandags willen we nog naar het strand, we willen een tochtje in de metro, omdat ze hier nog in rijtuigen van 1913 rijden (houten wagons en banken...), eigenlijk wil ik nog winkelen......maar dat komt er niet meer van. Reizen met weinig bagage is ideaal, samen max. 30 kilo haalden we dan ook makkelijk, je draagt iets een paar dagen en dan weg ermee! En zo af en toe wat laten wassen natuurlijk!
Onze terugvlucht was eerst gedeeltelijk gecancelled, uiteindelijk helemaal en nu moeten we al een halve dag eerder de terugweg via Londen, aanvaarden. Helaas aan alles komt een eind, maar 6 weken........het was mooi! We houden hele mooie herinneringen over aan onze reis naar dit deel van Zuid-Amerika