El Calafate (Perito Moreno) - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu El Calafate (Perito Moreno) - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

El Calafate (Perito Moreno)

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

31 Oktober 2012 | Argentinië, El Calafate

Op het vliegveld halen we de auto op bij AVIS. Dit loopt goed maar er moeten wel veel handtekeningen worden gezet. Uiteindelijk kunnen we over de auto beschikken en kunnen we het hotel gaan opzoeken. Dit klinkt eenvoudiger dan het in werkelijkheid is. We vragen het onderweg aan lokalen en worden een paar keer de verkeerde kant opgstuurd. Na ongeveer een uur hebben we het dan eindelijk gevonden. Het hotel is heel groot vergeleken met de anderen waar we hiervoor zaten. Op een gegeven moment wil ik mijn GPS gebruiken en kom tot de ontdekking dat ik die vermoedelijk in het hotel in Bariloche heb laten liggen. Voor de zekerheid rijden we ook terug naar het vliegveld om te controleren of hij daar nog is. Dat is niet het geval. Ik bel met het hotel in Bariloche en ook daar zeggen ze dat ze niets hebben gevonden. We besluiten om te eten in het hotel. Daar gaan we om acht uur heen en er zijn dan nog weinig gaten. Maar dan loopt de hele zaal vol met jolige Vlamingen en een aantal Fransen. Dat geeft de organisatie toch de nodige problemen. Vermoeid maar voldaan gaan we slapen.
De volgende dag gaan we al vroeg op pad naar de Perito Moreno. Dit is een prachtige gletsjer die enige in de wereld die nog steeds aangroeit. Af en toe kraakt het ijs vervaarlijk maar we zien helaas geen grote brokken afbreken. Wel om de hoek en dat veroorzaakt aardig wat beweging in het water. Het is een prachtig gezicht, die muur van scherpe ijspieken, sommige blauwig, sommige smerig en vooral veel wit. 2 meter beweegt deze reus per dag......niet te geloven!
Onderweg naar de gletsjer zien we een paar prachtige condors zweven. Het lukt om hier mooie foto's van te maken.

• 04 November 2012 - 20:08

Rene E `jollen:

Hallo Gerard en Hennie,
    Allereerst Gerard van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Het zijn mooie reisverhalen die jullie schrijven, ik neem aan Hennie, jullie maken wel wat mee.
    Voor mijn gevoel zijn jullie al een eeuwigheid weg, en het zuidelijkste puntje moet nog komen.
    Een prettige verjaardag bij jullie een paar uur langer dan hier en een heel prettige vakantie.

met vriendelijke groet

Joleen en Rene