Santiago de Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Santiago de Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Santiago de Chili

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

26 Oktober 2012 | Chili, Santiago de Chile

Santiago, de derde hoofdstad van dit continent die we aan doen, tot no toe in ieder geval de modernste, de schoonste ( oh Your wat betreft de luchtveronteiniging in Lima en La Paz......gooi al die oude smerige taxies eruit en al die ronkende, vieze, oude bussen, die zwaar moeten werken om de hellende wegen op te komen...en het wordt al een stuk frisser! Jammer dat ze er zo weinig met zonne energie doen....)
Een stad met metro en die gebruiken we dan ook om het service center van Asus op te zoeken en daar een oplader te kopen........na een uur weten we dat de dichtsbijzijnde oplader in Mexico is en daar gingen we nou net niet heen. Ze hebben heel zuid amerika voor ons afgebeld, maar we zijn iets te modern, dat wordt hiet nog niet veel gebruikt. Gerard bestelt er een via internet en laat hem ergens onderweg bij een hotel afleveren....wordt vervolgd.
We dwalen door de stad, een levendige Plaza de Armas (het centrale plein), lekker terasjesweer, lijkt wel wat op Mont Martre......
s Avonds lopen de richting de berg waar een groot wit beeld op staat en komen we in de studentenwijk en vinden daar een plein, Plaza de Bellevista of zoiets, vol met kleine winkeltjes, gezellige terasjes, lekker eten en drinken....
Er waren wat problemen met de organisatie van onze reis en daarom slapen we hier in Hotel Principado de Asturia ipv in het "gewone" Principado hotel........is wel lekker na alle ontberingen in de woestijn.....
Ook blijkt onze terugvlucht vanuit Madrid gecancelled te zijn.....het wordt iets later dus.....
De volgende dag gaan we naar Concha y Toro een wijngaard waar Casillerio del Diablo wordt geproduceerd, Gerard´s favoriet. Leuk om te zien (30 tot 60 jaar oude wijnranken leveren de beste wijn! Nou zegt een oudere australier, dan ben ik nu telaat om te beginnen!) en vooral lekker om te proeven......
We gaan terug per metro en metrobus en genieten nog wat van deze stad met zijn parken.
De volgende morgen vertrekken we per metro naar bus terminal Almeda, waar onze bus richting het zuiden, Pucon vertrekt.
In het zuiden komen we iets lichter aan dan we op dat moment weten..