La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

La Paz

Door: Gerard&Henny

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

18 Oktober 2012 | Bolivia, La Paz

La Paz (3600m)
Om vijf uur komen we in La Paz aan. Het is een fantastisch gezicht als je de stad binnenrijdt die in een dal ligt. Als je over de rand van dat dal naar beneden gaat is het net alsof je in een rollercoaster zit. Enorm groot en ook hier weer veel autos en vrachtwagens die veel vieze uitlaatgassen uitbraken. Op deze hoogte heb je dan toch wel last van slechte lucht. Ze moeten echt iets aan die luchtverontreiniging doen.
We gaan per taxi dit keer naar Hostal Naira, naast de grote Sint Fransisco kerk (oei), aan de rand van het centrum. Wat dat betref zitten we altijd wel goed, op loop afstand van de meeste bezienswaardigheden. La Paz is wel indrukwekkend, maar wat een mensen en drukte. Nou blijkt ook dat Bolivia in La Paz aan het voetballen is tegen Uruguay en ze winnen ook nog. Kunst, het voetbal stadion ligt hier vlakbij, ook op grote hoogte, is vast een voordeel voor de bolivianen.
Ik (Henny) heb wel degelijk last gehad van de hoogte, maar dat valt nu wel mee, alleen bergop.....rustig aan. En onze slijmvliezen hebben ook veel te lijden , maar dat zou okk alleen van de luchtverontreiniging kunnen komen.
ᷰ s Avonds lopen we wat rond in het centrum, maar wat een drukte. Er staan ook lange rijen voor de busjes te wachten, Dat is ook een apart fenomeen, de deur gaat open van zoᷰn busje en ze beginnen te roepen waar ze heen rijden en dan kun je instappen. Dat gaat allemaal heel gediciplineerd. Toen ik (Gerard) vanmorgen wakker werd voelde ik me niet 100%. Ook na het ontbijt werd dat niet beter eerder slechter. Het is waarschijnlijk geen hoogteziekte omdat we al voor langere tijd op grotere hoogten zijn geweest. Miscchien iets verkeerds gegeten. Hopelijk gaat het snel weer beter.
We gaan per taxi onze bustickets ophalen, lopen naar een uitzichtpunt, Mirador Killi Killi, we maken wel een foto, maar deze stad is niet in 1 foto te vangen, dan heb je 360 graden nodig, lopen terug naar het centrum, drinken koffie met hele lekkere taart ( die hebben ze hier echt volop) (Gerard alleen coca cola....), lopen naar ons hostel, eten wat en verder relaxen we wat in afwachting van onze nachtbus naar Uyuni

• 18 Oktober 2012 - 21:17

Youri Boom:

Klinkt weer erg leuk allemaal!
    Alleen jammer dat pa zich niet helemaal goed voelt.. Coca cola is goed, houdt je maag zuur ofzo.
    En die luchtverontreiniging.. Ik ben druk bezig met de oplossing :-)

• 21 Oktober 2012 - 04:24

Evert Liewes:

Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Wel een mooi avontuur. Ben nooit verder geweest dan Costa Rica en realiseer me dat er nog veel te zien in in dat deel van de wereld.