Copacabana Bolivia - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Copacabana Bolivia - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Copacabana Bolivia

Door: Henny&Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

18 Oktober 2012 | Bolivia, Copacabana

Copacabana ook aan het Titicacameer op 3820 m
Ondertussen weten we hoe het reizen per bus gaat en het is een prima alternatief voor vliegen. Je ziet veel meer van het land.
Met Peru Tours dit keer, wat minder luxe, maar verder goed. Alleen heeft de buschauffeur zijn vergunning om het busstation in te rijden, laten verlopen en dus moeten wij als een kudde naar de bus i.p.v. andersom......Bij de grens met Bolivia moeten we de bus uit, stempeltjes halen aan Peruaanse kant, lopend de grens over, stempeltjes halen aan Boliviaanse kant. Dan de bagage uit de bus halen en stappen we over op een mini van, koffers op dak (help als die van mij er maar niet af valt) en zo hobbelen we in een volgepropt busje over een zeer slecht weg richting Copacabana, 8 km nog. Daar aangekomen met alle bagage gaan we lopend naar ons hostal op zoek.........dat valt tegen want het gaat steil bergop en op 3820m valt dat niet mee met bagage, ook al zitten er dan wieltjes onder. Maar La Cupula staat goed aangegeven en uiteindelijk komen we er. Copacabana is een kleine plaats, veel kleiner dan Puno. Het ligt ingeklemd tussen bergen aan de rand van het meer. Er is een kerk waar autos worden gezegend voor een veilige rit. Dit gaat gepaard met het afsteken van vuurwerk en bier over de wielen gieten. Bovendien is de auto versierd met bloemen. Daarna volgt een rit door de stad.
Wij bezoeken een Inca sterrenwacht, weer bergop........en verder relaxen we veel, La Cupula is verassend na het karrespoor wat erheen leidt, een leuk complex met tuin met daarin ligstoelen en hangmatten. En daar gaan we heerlijk inliggen. Het weer is prima, strak blauwe lucht, maar zodra de zon onder is, brrrrrr, er staat dan ook een kacheltje in onze kamer en die zetten we na de heerlijke maaltijd in het bijbehorende restaurant, lekker aan. We kunnen heerlijk uitslapen, want we vertrekken pas s middags weer met de bus naar La Paz
We hebben wel een fax ontvangen met onze vouchers, maar nog steeds geen bus tickets. Gerard doet nog eens navraag bij de receptie, of ze al iets hebben onvangen voor ons. De eigenaar, een Duitser belt de touroperator en deze laat weten dat we om 1 uur worden opgehaald en dan naar de bus gaan. Ondanks onze twijfels hierover gaat dit verder vlekkeloos. We zien onderweg de meest prachtige landschappen. Er zit ook een stukje met de pont bij. We moeten de bus uit en gaan met kleine bootjes het water over. De bus gaat op een gammele pont wat dan ook de reden is dat we niet in de bus mogen blijven zitten.

• 18 Oktober 2012 - 10:42

Martin Ribbink:

Hallo Gerard en Henny,

Wat een mooie belevenissen en foto's allemaal !
    Henny, hoe gaat het nu met je enkel en knie ?

Un viaje agradable además america del sur.