Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Arequipa

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

11 Oktober 2012 | Peru, Arequipa

Vakantie Zuid-Amerika
Arequipa
Op 4 oktober komen we om 12 uur s middags in Arequipa aan. Het is mooi aankomen op het vliegveld, want je ziet direct de 3 imponereende vulkanen, waar Misti er 1 van is. Arequipa is veel minder druk dan Lima en het is hier prachtig weer. In de zon is het warm maar als deze onder is dan koelt het snel af. Arequipa ligt op 2400m hoogte in de Andes. In de middag lopen we door de stad en doen niet ze veel, we moeten ook nog een beetje aan de hoogte wennen. Om zeven uur gaan we eten en dat is niet eenvoudig en zijn zoveel eetgelegenheden. Uiteindelijk gaan we bij Colibri naar binnen. Dit ziet er luxe uit. We nemen beide een pisco sour (een zure cocktail met 32% alcohol). Henny besteld een forel gerecht en ik een gegrilde alpaca filet. Henny vindt haar gerecht niet echt lekker, dat van mij is prima. Alpaca is heel sappig en lekker.
De volgende dag gaan we Arequipa verder verkennen, naar het Gemeente museum, naar het oude deel van het klooster Santa Catalina. Dat is een heel uitgestrekt klooster en dat komt omdat elke keer als er een nieuwe non toetrad, haar familie voor haar een kamertje met keuken, evt. slaapkamer bij het reeds bestaande deel aanbouwde. We bekijken nog wat kerken, zien een taartenwinkel met giga taarten, de lokale overdekte markt met toren hoge stapels fruit en geitekoppen........ We zijn op zoek naar sandalen en vinden die uiteindelijk in een Bata schoenwinkel.
Arequipa is een mooie stad, maar ook wel weer erg druk en de uitlaatgassen van het voortrazende verkeer, zijn bepaald niet fris. Verkeersregels kennen ze hier ook niet. Wel verkeerslichten, die springen op groen en dan gaat het gas erop. Als voetganger ben je je leven hier niet zeker. En de oudste of grootste autos winnen de race door gewoon steeds maar door te rijden.

• 11 Oktober 2012 - 11:22

Youri:

Kijken jullie wel uit daar! Jullie moeten wel heel weer terugkomen:-)..
    Fotos zien er wel heel mooi uit!

Ik moet zeggen dat lotte dat ook vind en dat ze graag nog meer fotos wil!:P

• 12 Oktober 2012 - 12:18

Marieke Musters:

Hoi Henny,

Ik had je helemaal geen fijne vakantie gewenst, dus bij deze :)
    Heel veel plezier en ik blijf je zeker volgen want ben erg benieuwd hoe je de andere landen
    gaat vinden!

Geniet!