Zuid-Amerika Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Zuid-Amerika Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Zuid-Amerika Lima

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

07 Oktober 2012 | Peru, Lima

Verslag vakantie naar Zuid-Amerika

Om 4uur smorgens halen we Paulien op die ons naar Schiphol gaat brengen. Deze trip verloopt voorspoedig. We zijn er om half zes. Eerst de koffers wegbrengen. Het blijkt dat de tickets niet zijn gelinkt. De medewerkster bij de balie doet dit alsnog, Anders hadden we in Madrid opnieuw moeten inchecken. De vlucht naar Madrid verloopt ok met een beetje vertraging (klein half uur). Om Spaans te verstaan en te spreken valt niet mee. Ik kan het eigenlijk helemaal niet. De vlucht naar Lima gaat prima maar duurt wel lang, Het vliegtuig is minder modern als zou kunnen, Geen individuele tv, De stoelen zijn wel ruim en het eten is ok.
Om plaatselijke tijd 6 uur komen we in Lima aan en worden naar ons hostel, Buena Vista, gebracht. Lima, meer dan 8 miljoen inwoners en net zo veel auto's, lijkt wel. We staan dan ook in de file! Veel banen 1 kant op, geen afslagen naar links, dus als je toch naar links moet, rijd je door tot je kunt keren en rijdt dan terug! "sAvonds nog even naar de supermarkt gegaan voor wat boodschappen: bier, fruit en pinda's. Aan een hele maaltijd hebben we geen behoefte. We zijn moe en om elf uur gaan we slapen.

4 oktober
De volgende morgen is het ontbijt om 8 uur, niet veel later zijn we daar. Het is een eenvoudig maar lekker ontbijt. We lopen naar het Kennedy park want daar vlakbij zou je telefoonkaart kunnen kopen. In het park wonen veel katten, het lijkt wel een opvanghuis voor ze! De telefoonkaart vinden we niet maar boeken wel een tochtje naar de archeologische site Museo de Sitio Pachacamac. We vertrekken om 10 uur met de bus en maken gelijk een tour door de stad. Het deel van Lima waar wij verblijven, Miraflores, ziet er modern en nieuw uit. Als we door de stad rijden krijgen we toch het beeld van een heel grote stad die mij soms doet denken aan Cairo en Mauritius; veel huizen waar uit de daken betonijzer steekt maar geen paard en wagen. De museum-site is heel groot en er wordt nog steeds aangewerkt. We blijven er ongeveer een uur. Om half twee zijn we weer terug in het Kennedy park. Daarna gaan we eerst lunchen en de rest van de middag wandelen we door de stad (Miraflores). Om 5 uur zijn we terug bij het hostel. Voor de deur staat een fruitstalletje en daar kopen we een meloen-achtige vrucht. Deze is erg rijp en wel lekker. Nog even wat lezen en relaxen en om zeven uur gaan we eten bij Tanta's. Dit moet een goed restaurant zijn. Het ziet er gezellig uit en het eten is prima. En het is niet duur omgerekend 45 euro voor ons samen. Om negen uur weer terug. We gaan slapen want morgen staan we vroeg op (6.30). Om kwart voor acht vertrekken we naar het vliegveld, we gaan naar Arequipa.