Eerste dag in Chitwan (20 oktober) - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Eerste dag in Chitwan (20 oktober) - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Chitwan (20 oktober)

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

21 Oktober 2017 | Nepal, Sauraha

We zijn bijna elke morgen vroeg opgestaan. Vanmorgen hebben we daarom een rustmorgen en slapen uit tot 9 uur. Lekker rustig ontbijten en op het gemak lezen en koffiie drinken.
In een van de andere huisjes zitten fransen. Die zijn op motor (Royal Enfied) door Nepal aan het trekken. Vanmorgen vertrekken ze voor de volgende etappe. Ik maak hier foto's van en zwaai ze uit.
In de middag gaan we een tochtje maken op de rivier de Rapti in een kano en aansluitend een jungle walk. Tijdens het boottochtje zien we veel verschillende vogels waaronder vogels die we kennen, meerdere soorten ijsvogels, reigers en ooievaars. Maar ook veel vogels die we niet kennen. Ook krokodillen liggen roerloos in het water. Na een uur stappen we uit en beginnen ann de jungle walk. De natuur is hier prachtig. We zien veel vogels maar helaas geen tijger. Dat is misschien maar beter ook. Onderweg komen we langs een gelegenheid op palen (ca 15 m hoog) aan de rand van een meer. Hier kun je de nacht doorbrengen zodat je 'smorgens als de zon op komt de dieren kunt gadeslaan bij het drinken. Aan het einde van de wandeling zien we, aan de rand van een open plek, toch nog een neushoorn staan. Hij is wel redelijk ver weg, maar toch. Na een wandeling van 3 uur keren we terug naar het resort. We zijn wel toe aan een verfrissing. Op het resort ontmoeten we twee nieuwe gasten. Yvon en en Tom uit Nederland, Tilburg. Samen met hen eten we het dinner en praten over de ervaringen in Nepal. Dat was heel gezellig. Om 9 uur gaan we slapen. Morgen gaan we 'smorgens een tochtje op een olifant maken en 'smiddags een jeep safari.

• 21 Oktober 2017 - 09:26

Carolien:

Hoi reizigers,
    Heel leuk om jullie verslagen te lezen en zo mee te reizen! En een neushoorn in Nepal?!
    We zijn natuurlijk ook heel benieuwd naar de foto’s.
    Veel plezier verder!
    Groeten van Daan en Carolien