Kathmandu 24 oktober - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Kathmandu 24 oktober - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Kathmandu 24 oktober

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

14 November 2017 | Nepal, Kathmandu

Vandaag een wandeltocht uit Lonely Planet gedaan. Die beschrijft de wandeling door Kathmandu vanuit Thamel naar Durbar Square. Onderweg komen we heel veel tempeltjes en andere bijzondere plaatsen tegen. Bv een houtenbalk in de vorm van een mond met daarop allemaal munten vastgespijkerd. Dit zijn offers om mensen te beschermen tegen slechte tanden. Op het Durbar Square zijn een aantal gebouwen ingestort tijdens de aardbeving. Om de kosten voor restauratie op te vangen moeten toeristen 1000NPR (ca 8 euro) betalen om het plein te mogen betreden. Nepali slechts 40 NPR. Vanaf dat plein zijn we terug naar het Trekkers Home gegaan met de bedoeling om het Royal Palace te bezoeken. Dit hebben we niet gezien/gevonden. Onderweg wat gedronken bij cafe Revolution. Dit zag er leuk uit en we wilden daar later op de avond gaan eten. Vanaf daar zijn we na veel omzwervingen (en beetje de weg kwijt) terug bij het Trekkers Home. Dit was zoals te verwachten niet ver van cafe Revolution verwijderd. In een vreemde stad valt het ook niet mee allemaal. Voor 19 uur moeten we de was ophalen die ik 'smorgens heb gebracht. Daarna gegeten bij K-loo, een steak-house. Dit viel een beetje tegen voor mij en voor Henny was dit ok.Vandaag een wandeltocht uit Lonely Planet gedaan. Die beschrijft de wandeling door Kathmandu vanuit Thamel naar Durbar Square. Onderweg komen we heel veel tempeltjes en andere bijzondere plaatsen tegen. Bv een houtenbalk in de vorm van een mond met daarop allemaal munten vastgespijkerd. Dit zijn offers om mensen te beschermen tegen slechte tanden. Op het Durbar Square zijn een aantal gebouwen ingestort tijdens de aardbeving. Om de kosten voor restauratie op te vangen moeten toeristen 1000NPR (ca 8 euro) betalen om het plein te mogen betreden. Nepali slechts 40 NPR. Vanaf dat plein zijn we terug naar het Trekkers Home gegaan met de bedoeling om het Royal Palace te bezoeken. Dit hebben we niet gezien/gevonden. Onderweg wat gedronken bij cafe Revolution. Dit zag er leuk uit en we wilden daar later op de avond gaan eten. Vanaf daar zijn we na veel omzwervingen (en beetje de weg kwijt) terug bij het Trekkers Home. Dit was zoals te verwachten niet ver van cafe Revolution verwijderd. In een vreemde stad valt het ook niet mee allemaal. Voor 19 uur moeten we de was ophalen die ik 'smorgens heb gebracht. Daarna gegeten bij K-loo, een steak-house. Dit viel een beetje tegen voor mij en voor Henny was dit ok.Vandaag een wandeltocht uit Lonely Planet gedaan. Die beschrijft de wandeling door Kathmandu vanuit Thamel naar Durbar Square. Onderweg komen we heel veel tempeltjes en andere bijzondere plaatsen tegen. Bv een houtenbalk in de vorm van een mond met daarop allemaal munten vastgespijkerd. Dit zijn offers om mensen te beschermen tegen slechte tanden. Op het Durbar Square zijn een aantal gebouwen ingestort tijdens de aardbeving. Om de kosten voor restauratie op te vangen moeten toeristen 1000NPR (ca 8 euro) betalen om het plein te mogen betreden. Nepali slechts 40 NPR. Vanaf dat plein zijn we terug naar het Trekkers Home gegaan met de bedoeling om het Royal Palace te bezoeken. Dit hebben we niet gezien/gevonden. Onderweg wat gedronken bij cafe Revolution. Dit zag er leuk uit en we wilden daar later op de avond gaan eten. Vanaf daar zijn we na veel omzwervingen (en beetje de weg kwijt) terug bij het Trekkers Home. Dit was zoals te verwachten niet ver van cafe Revolution verwijderd. In een vreemde stad valt het ook niet mee allemaal. Voor 19 uur moeten we de was ophalen die ik 'smorgens heb gebracht. Daarna gegeten bij K-loo, een steak-house. Dit viel een beetje tegen voor mij en voor Henny was dit ok.Vandaag een wandeltocht uit Lonely Planet gedaan. Die beschrijft de wandeling door Kathmandu vanuit Thamel naar Durbar Square. Onderweg komen we heel veel tempeltjes en andere bijzondere plaatsen tegen. Bv een houtenbalk in de vorm van een mond met daarop allemaal munten vastgespijkerd. Dit zijn offers om mensen te beschermen tegen slechte tanden. Op het Durbar Square zijn een aantal gebouwen ingestort tijdens de aardbeving. Om de kosten voor restauratie op te vangen moeten toeristen 1000NPR (ca 8 euro) betalen om het plein te mogen betreden. Nepali slechts 40 NPR. Vanaf dat plein zijn we terug naar het Trekkers Home gegaan met de bedoeling om het Royal Palace te bezoeken. Dit hebben we niet gezien/gevonden. Onderweg wat gedronken bij cafe Revolution. Dit zag er leuk uit en we wilden daar later op de avond gaan eten. Vanaf daar zijn we na veel omzwervingen (en beetje de weg kwijt) terug bij het Trekkers Home. Dit was zoals te verwachten niet ver van cafe Revolution verwijderd. In een vreemde stad valt het ook niet mee allemaal. Voor 19 uur moeten we de was ophalen die ik 'smorgens heb gebracht. Daarna gegeten bij K-loo, een steak-house. Dit viel een beetje tegen voor mij en voor Henny was dit ok.Vandaag een wandeltocht uit Lonely Planet gedaan. Die beschrijft de wandeling door Kathmandu vanuit Thamel naar Durbar Square. Onderweg komen we heel veel tempeltjes en andere bijzondere plaatsen tegen. Bv een houtenbalk in de vorm van een mond met daarop allemaal munten vastgespijkerd. Dit zijn offers om mensen te beschermen tegen slechte tanden. Op het Durbar Square zijn een aantal gebouwen ingestort tijdens de aardbeving. Om de kosten voor restauratie op te vangen moeten toeristen 1000NPR (ca 8 euro) betalen om het plein te mogen betreden. Nepali slechts 40 NPR. Vanaf dat plein zijn we terug naar het Trekkers Home gegaan met de bedoeling om het Royal Palace te bezoeken. Dit hebben we niet gezien/gevonden. Onderweg wat gedronken bij cafe Revolution. Dit zag er leuk uit en we wilden daar later op de avond gaan eten. Vanaf daar zijn we na veel omzwervingen (en beetje de weg kwijt) terug bij het Trekkers Home. Dit was zoals te verwachten niet ver van cafe Revolution verwijderd. In een vreemde stad valt het ook niet mee allemaal. Voor 19 uur moeten we de was ophalen die ik 'smorgens heb gebracht. Daarna gegeten bij K-loo, een steak-house. Dit viel een beetje tegen voor mij en voor Henny was dit ok.