Naar Leshan 26 oktober - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Naar Leshan 26 oktober - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Naar Leshan 26 oktober

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

14 November 2017 | China, Chengdu

We gaan met de taxi naar de grootste Buddha in China in Leshan. We vertrekken al vroeg met de taxi. De rit duurt ca. twee uur. De chaffeur rijdt continue op de linker baan. Dit vinden we allemaal maar erg vreemd. De buddha is ruim 70 meter hoog en is in zithouding. We gaan eerst met de trap een heel eind omhoog tot aan het hoofd van de buddha. Op deze hoogte zijn een een groot aantal tempels en plaatsen waar wierook op stokjes kan worden gebrand. Per keer moeten 3 stokjes worden aangestoken. Daarna gaat het dezelfde afstand naar beneden plus de ca 70 m naar de voet van de buddha. Het is een hele klim omhoog en omlaag. Tegen drie uur gaan we weer huiswaarts waar we om half zes aankomen. Na wat opfrissen gaan we opzoek naar een eetgelegenheid. We willen liever geen chinese hotpot omdat deze in Sichuan erg heet zijn. Het valt niet mee om een geschikt restaurante vinden. De dames kiezen voor pizza en Klaas en ik kiezen voor rijst met pittig gekruid varkenvlees. We nemen er alle vijf een biertje bij. Het smaakt prima. Henny en ik nemen nog een koffie na. Dat kun je hier beter niet doen omdat het behoorlijk prijzig is en niet bijzonder lekker. Dat weten we dan ook weer. We spreken af dat we morgen naar de panda's gaan en gaan terug naar het hostel.