Van Sauraha naar Kathmandu - Reisverslag uit Sauhasa, Nepal van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Van Sauraha naar Kathmandu - Reisverslag uit Sauhasa, Nepal van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Van Sauraha naar Kathmandu

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

24 Oktober 2017 | Nepal, Sauhasa

Voor de tweede keer een busreis. Nu van Sauraha naar Kathmandu. Het verschil met de vorige busreis is niet groot. We zitten nu voorin de bus ipv helemaal achterin. Dat scheelt in het comfort. We vertrekken om 7 uur in de morgen. Onderweg stoppen we ook nu voor koffie en de lunch. De weg is ook nu dan weer 'verhard' en dan weer een kuilenpad. Het is en blijft een gevaarlijke onderneming. Voordat we in Kathmandu aankomen moeten wee berg over. Op deze weg komen een aantal vrachtwagens met pech te staan. Het zal niet verwonderen dat dit een enorme file oplevert met net als in Nederland mensen die voor willen kruipen en het probleem nog groter maken. In Kathmandu stoppen we regelmatig om passagiers in en uit te laten. Uiteindelijk zijn we half 6 in het 'hotel' Trekkers Home. Geen riant onderkomen maar echt heel basic. Ook hier is het bed heel hard en kort (zelfs voor mij). We eten 'savonds een steak in het restaurant van het hotel. Wel lekker maar niet bijzonder. De groente is een beetje taai. Dan om 21.00 uur lekker slapen naa een lange reisdag.