Met de bus van Pokhara naar Chitwan (19 oktober) - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu Met de bus van Pokhara naar Chitwan (19 oktober) - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

Met de bus van Pokhara naar Chitwan (19 oktober)

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

20 Oktober 2017 | Nepal, Sauraha

Vanmorgen om 5 uur opgestaan. We gaan met de bus naar Chitwan. 'sMorgens vroeg is het lekker koel buiten. We zijn ruim op tijd bij de bus. Het is daar al een drukte van belang. Veel mensen en vooral buitenlanders gaan op pad. Velen gaan naar Kathmandu. Na een smakelijk kaneelbroodje en koffie vertrekt de bus om 7.10 uur. Dat is maar een half uur later dan gepland. Het eerste stuk van de reis door Pokhara gaat redelijk snel. Ook daar buiten gaat het aanvankelijk prima. Wat opvalt is dat de bebouwing langs de weg niet ophoudt, overal staan huizen en is bedrijvigheid. Bij het boeken van de reis zijn we gewaarschuwd voor vertraging wegens renovatie van de weg. Dat hebben we gemerkt, de vertraging valt wel mee maar de weg is heel slecht. Vol met kuilen en hobbels. Meerdere keren kom ik helemaal los van mijn stoel. We zitten helemaal achterin dus dat stuitert lekker. Dit gaat zo'n twee uur door. We gaan regelmatig langs diepe ravijnen waar een rivier in stroomt. Elke mogelijkheid om in te halen wordt door de chauffeur benut. Dat het allemaal goed gaat is een wonder. Iets over twaalven zijn we op het eindpunt van de route. Dit is eigenlijk in de middle of knowwhere. Veel mensen worden opgehaald door het hotel waar ze verblijven. Wij hebben dat niet geregeld. Gelukkig is er wel een taxi die ons naar het "Wildlife Adventure Resort" wil brengen. De man bij de receptie zegt dat we mooi op tijd zijn. Normaal gesproken komen de eerste gasten pas om 15.00 uur. Hij zegt dat dit mogelijk komt door het Diwali festival. De meeste mensen zijn dan thuis om dit te vieren. Daar hebben we geluk mee. We spreken af dat we 'savonds de plannen voor de rest van het verblijf bespreken. Eerst even wat eten en opfrissen. Het was een enerverende dag.