New Delhi dag 1 - Reisverslag uit New Delhi, India van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu New Delhi dag 1 - Reisverslag uit New Delhi, India van Gerard en Henny Boom en Wolters - WaarBenJij.nu

New Delhi dag 1

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Henny

12 Oktober 2017 | India, New Delhi

Vandaag aangekomen op het vliegveld van New Delhi om 8 uur ś morgens. Vanaf daar met een taxi naar hotel Metroplis gereden. Het verkeer is een chaos. Veel geclaxonneer en iedereen rijdt kriskras door elkaar met fietsen, autoś, koe en wagen. Tot nu toe geen ongeluk of aanrijding gezien. Dus het valt allemaal toch mee. We hebben de hele nacht niet veel kunnen slapen en zijn toch wel moe. We blijven tot 3 uur op de kamer, slapen, en gaan dan met een kleine 2 persoons rickshaw taxi naar het Rode Fort en naar het Ghandi monument. Het is een hele belevenis om zo dicht bij het verkeer te zitten. We onderhandelen met de chauffeur vooraf over de prijs en komen tot een bedrag van 800INR (ca 9 euro). Het Ghandi monument is groots en voor de Indiërs een soort bedevaartsoord. Het gras wordt met de hand onderhouden. Voordat we binnen mogen moet eerst wat we aan bagage bij ons hebben door de scanner. Onderweg als we wandelen maken veel mensen een foto van zich zelf met Henny op de achter grond sommige vragen zelfs of ze met haar op de foto mogen. Vrouwen met een lichte kleur haar zijn misschien toch een bezienswaardigheid. Om 4 uur zijn we weer terug en zijn moe. Dus eten, slapen en de volgende dag weer vroeg op rond 6 uur. Een enerverende eerste dag in India.

• 15 Oktober 2017 - 12:49

Freddie: